Strictly Come Dancing responds to fix rumour after data claims BBC employees more likely to win

·1-min read
Photo credit: BBC
Photo credit: BBC

Strictly Come Dancing has been forced to respond to fix claims by fans, after new research appeared to reveal over 40 per cent of the show's previous winners had been BBC employees.

This season's Strictly has produced more drama than you can shake a leg at. From Katya Jones and Adam Peaty's near-kiss to the fall out of the inappropriate comments about Tilly Ramsay's appearance, the headlines have been non stop.

Now, fans have been reading into the show's results, after a report from The Sun claimed out of all the winners of the BBC series - which began in 2004 - 8 out of 18 of them, or 44 per cent, have been celebrities who were prior affiliated with the show.

Photo credit: BBC
Photo credit: BBC

Those include Holby City's Tom Chambers, documentary maker Stacey Dooley and Newsround's Ore Oduba, as well as others like newsreader Natasha Kaplinsky. Out of the 264 contestants in Strictly’s history, 102 of them - 39 per cent - have worked for the BBC.

But the broadcasting house have spoken out to rubbish the claims, insisting no favouritism goes on behind the scenes. "These statistics are misleading," a spokesperson said. "The winner of Strictly is decided by the public vote."

Photo credit: BBC
Photo credit: BBC

Previously, judge Motsi Mabuse also hit out at fix rumours, calling any speculation that the results are already decided a "conspiracy theory."

So that's the end of that one, then.

You Might Also Like

Our goal is to create a safe and engaging place for users to connect over interests and passions. In order to improve our community experience, we are temporarily suspending article commenting